Budujesz masę? Zadbaj o dietę!

dieta na masę

Nie jest chyba dla nikogo tajemnicą, że podczas treningu na masę, należy zatroszczyć się o odpowiednią dietę. Nasze mięśnie, by mogły się rozwijać, potrzebują budulca. Jest nim przede wszystkim białko. Należy zadbać o dostarczenie go z dobrych źródeł, tak by nasz organizm mógł przyswoić je w jak największej ilości. Istnieje parę prostych zasad, o których należy pamiętać, komponując dietę. 

Przy budowaniu suchej masy mięśniowej biało to absolutna podstawa. Dieta na masę powinna być w nie bardzo bogata. Należy spożywać je w odpowiedniej ilości. Jego dzienna racja powinna wynosić od 1,6 do 2 gramów na kilogram masy całkowitej ciała. By dostarczyć sobie białka, do diety należy włączyć chude i czerwone mięsa, podroby, ryby i owoce morza, jaja, nabiał i przetwory mleczne.

Bez uzupełniania aminokwasów budowanie muskulatury nie jest możliwe. Nawet przy intensywnym treningu czysta masa mięśniowa pozostanie w miejscu. Pełnowartościowe białko to białko pochodzenia zwierzęcego. Niepełnowartościowe jest białko pochodzenia roślinnego. Watro dostarczać sobie białek i roślinnych i zwierzęcych. Nie należy zapominać o spożywaniu orzechów nerkowca, arachidowych, o migdałach i soi.

By sucha masa mięśniowa mogła szybko rosnąć, potrzeba jest też odpowiednia ilość kalorii, mówiąc ściślej, nadwyżka kaloryczna. Oznacza to, że musimy dostarczać sobie więcej energii, niż potrzebuje organizm standardowo. W przypadku diety musimy dbać o trzymanie bilansu. Warto również wspomagać się suplementami, szczególnie gdy nie jesteśmy w stanie dostarczyć odpowiedniej porcji kalorii z pożywienia.

A co z tłuszczami? W normalnych warunkach budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej nie jest praktycznie możliwe, zatem nie powinniśmy się szczególnie przejmować jego obecnością w pożywieniu. Jeżeli zauważymy, że procent podskórnej tkanki tłuszczowej zwiększa się razem z dostarczaniem dużej dawki kalorii, możemy pomyśleć o jej ewentualnym zmniejszeniu lub możemy włączyć bardziej intensywne treningi cardio.

By skutecznie budować muskulaturę, nie możemy też zapominać o czasie niezbędnym do regeneracji mięśni po treningu. Regenerację warto również wspomagać odpowiednimi suplementami oraz oczywiście wartościową dietą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *