Rola i główne zadania kreatyny Olimp

kreatyna olimp

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych suplementów na świecie jest kreatyna. Być może wpływa na to fakt, że została odkryta już w 1832 roku i zidentyfikowana jako składnik mięśnia szkieletowego. Dlaczego jest tak popularna? Przede wszystkim dlatego, że zwiększa efektywność organizmu podczas ćwiczeń oraz buduje beztłuszczową masę ciała. Przyjrzyjmy się zatem jak kreatyna Olimp wpływa na nasz organizm.

Kreatyna jest związkiem osmotycznie czynnym. Oznacza to, że ma możliwość pobierania do komórek zwiększonej ilości wody, a to przekłada się na większą masę ciała. Ważny jest także fakt, że zwiększona objętość wody w komórkach wyzwala dodatkowy bodziec anaboliczny (wzrost tkanek organizmu).

Kreatyna Olimp wspomaga transport energii do miejsc syntezy białek oraz nasila syntezę kwasu rybonukleinowego, czyli tzw. “matrycy”produkującej białka. Z białka są zbudowane mięśnie, dlatego te procesy są tak istotne.

Fosfokreatyna jest pomocna w redukowaniu zakwaszenia mięśni poprzez buforowanie jonów hydroniowych (H30+). Oznacza to, że możemy uniknąć, a przynajmniej złagodzić objawy intensywnego treningu. Spożywając kreatynę, ból mięśni na pewno będzie mniejszy albo znikomy.

Kreatyna zwiększa też wydolność organizmu podczas ćwiczeń. Dzieje się tak, ponieważ fosfor nieorganiczny i wolna kreatyna wspomagają rozpad glikolizy w mięśniach, a to właśnie skutkuje zwiększonym zapasem energii podczas wzmożonego wysiłku.

Liczne badania udowodniły, że kreatyna jest także naturalnym czynnikiem hamującym miostatyny. Miostatyna to białko, które uniemożliwia rozbudowę masy mięśniowej. Ponadto kreatyna zwiększa wydzielanie hormonu IGF-1 – hormonu anabolicznego wytwarzanego przez wątrobę. Te dwa zjawiska wpływają na to, że kreatyna nie tylko zwiększa suchą masę mięśniową, ale także zapobiega utracie masy mięśniowej związanej z wiekiem.

Kreatyna jest idealna dla osób, które myślą o swoich mięśniach, swojej sylwetce długofalowo. Regularne stosowanie odpowiednich dawek kreatyny wraz ze zbilansowaną dietą, dopasowaną do treningu i organizmu człowieka, daje zaskakujące efekty. Kreatyna nie tylko zwiększy naszą masę mięśniową, ale także zwiększy wydajność naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *