Pas kulturystyczny – jak wybrać i kiedy stosować?

pas kulturystyczny trec wear

Osoby, które rzeźbią swoją sylwetkę poprzez podnoszenie ciężarów na siłowni, muszą być świadome tego, że wiążą się z tym pewne niebezpieczeństwa zdrowotne. Często dochodzi do urazów kręgosłupa, ponieważ to on jest najbardziej obciążany przy tego typu ćwiczeniach. Jednak ulgę kręgosłupowi może przynieść pas kulturystyczny. Zastanówmy się jak wybrać odpowiedni pas i kiedy go stosować.

Nawet jeśli wykonujesz ćwiczenia zgodnie z zaleceniami to możesz być narażony na kontuzję kręgosłupa. Może on po prostu nie wytrzymać obciążenia. Pas kulturystyczny przede wszystkim zapewnia stabilizację dolnego odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Nieważne czy dopiero zaczynasz przygodę z podnoszeniem ciężarów czy jesteś profesjonalnym sportowcem, taki pas jest niezbędny na siłowni.

 

Przed zakupem pasa należy się zastanowić nad kilkoma istotnymi kwestiami. Jedną z ważniejszych cech jest szerokość. Należy ją dobrać do własnej sylwetki. Jeśli nie jesteśmy w stanie określić jaki rozmiar będzie odpowiedni, najlepiej skorzystać z porady specjalisty.

 

Kolejnym ważnym aspektem jest jakość materiału, z którego pas został wykonany. Na rynku dostępne są pasy z naturalnej skóry lub nylonu. Pasy z nylonu ma w swojej ofercie marka Trec Wear. Wysokiej jakości materiał sprawia, że pas jest bardzo wytrzymały i dzięki odpowiedniej pielęgnacji posłuży bardzo długo.

 

Pas kulturystyczny należy stosować podczas ćwiczeń, które znacznie obciążają kręgosłup. Zalicza się do nich: przysiady ze sztangą, uginanie przedramion, wyciskanie i martwy ciąg.

Jednak specjaliści przestrzegają by pasa używać tylko podczas tych ćwiczeń kiedy jest on przydatny. Mówiąc krócej: należy go zdjąć kiedy nie jest już potrzebny. Dlaczego? Ponieważ pas co prawda odciąża kręgosłup, ale siła ta przechodzi na jamę brzuszną, która jest uciskana.

 

Żeby pas służył nam długi czas należy o niego odpowiednio dbać. Przede wszystkim po treningu należy pas wysuszyć w temperaturze nie wyższej niż pokojowej. W przeciwnym razie uszkodzeniu mogą ulec struktury pasa, a wtedy nie będzie on spełniał swojego zadania. Bardzo ważna jest też pielęgnacja. Po treningu pas najlepiej przetrzeć wilgotną ściereczką.
Umiejętnie użytkowany pas może przynieść ulgę dla kręgosłupa podczas intensywnych treningów z dużymi obciążeniami. Przy wyborze pasa kulturystycznego najlepiej posłuchać rady specjalisty i dobrać go do własnych preferencji i możliwości. Odpowiednio dobrany i pielęgnowany pas będzie nam służyć bardzo długo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *